Een honderdjarig lid bij onze vereniging !

Ons oudste lid,Theo Maas, nu 100 jaar

Aan de telefoon vertelde meneer Maas dat hij een geweldige verjaardag beleefde. En wat opviel was dat hij nog zo helder van geest bleek te zijn! Geweldig als je zo oud mag worden!

Theo Maas begon zijn loopbaan als fotograaf. Vervolgens heeft hij een tijdje bij het ministerie van Defensie gewerkt voordat hij bij het ministerie van Onderwijs aan de slag ging. Daar werkte hij bij de afdeling Pensioenzaken en naderhand werd hij sectiechef bij de afdeling Kweekscholen. Op de leeftijd van 62,5 ging hij met de VUT.

Zijn dochter Hanneke zond een berichtje over de dag van zijn verjaardag. Daarin vertelde ze dat het een ontzettend geslaagd feest was: “nog nooit heeft hij zo’n mooie verjaardag meegemaakt!” De inmiddels honderjarige woont tegenover een school. Een paar leraren hebben op de avond voorafgaand aan zijn verjaardag posters aan de ramen opgehangen waarop stond: Theo Maas 100 jaar, gefeliciteerd! En hartjes eronder getekend. De leraren hadden ook de kinderen in een groepsapp gevraagd tekeningen op te sturen. De kinderen gaven daar in groten getale gehoor aan en ook ouders stuurden kaarten.

Op de dag van zijn verjaardag stond om 8 uur in de ochtend een groep verzorgenden buiten met vlaggen, een gek pak en een gitaar. Zij hebben hem toegezongen. Later op de dag werd er weer gezongen, nu door de leraren. Het portiek was door de buren versierd met ballonnen en de bel stond niet stil: telkens werden er weer boeketten bezorgd. Zijn kamer veranderde in een grote bloemenzee. En ook ontving hij meer dan 160 kaarten, tekeningen en attenties! Het waren heel veel indrukken en aan het eind van de dag was hij dan ook uitgeput, maar keek terug op een onvergetelijke dag.

TIP : klik op de foto voor een vergroting daarvan!